ثبت شرکت

بایگانی

۳ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

شرکت سهامی خاص ، شرکتی است که مؤسسین آن وظیفه تأمین سرمایه مورد نیاز شرکت را دارند و سرمایه به قطعات سهام تقسیم می شود .
در شرکت های سهامی هر یک از صاحبان سهام به میزان سهامی که در اختیار دارند مسئول تعهدات شرکت هستند .
شرکت سهامی خاص نمی تواند سهام خود را مانند شرکت سهامی عام توسط بانک عرضه کند و یا به صورت پذیره نویسی یا به فروش رساندن از آن بهره ببرد .

سرمایه حداقلی لازم برای تشکیل شرکت سهامی خاص 100 هزار تومان می باشد .
تشکیل مجمع عمومی موسس در شرکت های سهامی لازم نیست و برای این که نظر کارشناس اداره ثبت شرکت ها جلب شود باید برای آورده های غیر نقدی مدارک لازم ارائه گردد .
در واقع همان گونه که کارشناس آورده های غیر نقدی را مورد ارزیابی قرار می دهد ارزش آن به همان میزان محسوب خواهد شد در غیر این صورت نمی توان ارزشی بیش از مبلغ ارزیابی شده بر آن قرار داد .

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص 

متقاضی ثبت شرکت سهامی خاص بعد از تکمیل دو برگ اظهارنامه و دو برگ اساسنامه ، برای پرداخت هزینه تعیین نام به بانک مراجعه می کند .
سپس حسابداری اداره ثبت شرکت ها با رویت فیش پرداختی ، نسبت به ممهور نمودن ذیل برگ اظهارنامه اقدام می نماید .

سپس متقاضی چند نام را با شرایط تعیین شده در قانون نام گذاری شرکت ها انتخاب می کند و به ترتیب اولویت های خود قرار می دهد و به اداره ثبت شرکت ها مراجعه می کند .
زمانی که نام مورد نظر توسط مسئول مربوطه تأیید شد مسئولین اداره ثبت شرکت ها به ثبت نام شرکت سهامی خاص می پردازند .
در صورت کامل بودن مدارک ثبت شرکت کارشانس اداره به تهیه پیش نویس مربوطه اقدام می نماید و به متقاضب تحویل می دهد .

متقاضی پس از پرداخت حق الثبت و حق الدرج در آگهی تأسیس شرکت فیش آن را نیز به همراه مدارک به اداره ثبت تحویل می دهد .
سپس کارشناس ثبت شرکت ها در اداره ثبت شرکت ، اقدام به تعیین شماره ثبت شرکت و درج آن بر اظهارنامه و درج نام شخص معرفی شده از جانب سهامداران شرکت و امضای ذیل آن می نماید .

سپس آگهی اول تایپ شده و رئیس اداره ثبت شرکت ها آن را امضا کرده و به چاپ می رسد .
یک نسخه از مدارک نزد اداره ثبت شرکت ها خواهد ماند و دیگری به متقاضی تحویل داده می شود .
نسخه ی دوم آگهی در روزنامه کثیرالنتشار شرکت درج می شود و نسخه ی اول در روزنامه رسمی درج می گردد .
 

  • الهام کریمی
  • ۰
  • ۰

ثبت برند به دو صورت ثبت برند حقیقی و ثبت برند حقوقی صورت می گیرد .
اگر متقاضی ثبت برند شخص باشد به نام آن شخص به ثبت خواهد رسید .
 اگر متقاضی شخصیت حقوقی باشد به نام شخصیت حقوقی یا شرکت به ثبت می رسد .

ثبت برند حقیقی و حقوقی در مدارک مورد نیاز جهت ثبت متفاوت می باشند .
برای ثبت برند حقیقی تمامی مدارک ارائه شده باید به نام شخص حقیقی باشد و گروه و فعالیت مورد نظر خود در آن مشخص شود .

مجوزها و مدارک آماده شده برای ثبت برند حقوقی باید به نام شرکت باشد و طبقه و نوع فعالیت شخصیت حقوقی باید در این مدارک تعیین شده باشند .
برای اطلاع از مدارک لازم برای ثبت برند مجسمه سازی ادامه مطلب را مطالعه کنید .

مراحل ثبت برند مجسمه سازی 

هم چنین درباره ی مدت زمانی که ثبت علامت مجسمه سازی به طول می انجامد تحقیق کنید .
سپس نام تجاری را مطابق با استانداردهای تعیین شده در قانون تجارت انتخاب کرده و توجه داشته باشید که نام انتخابی باید طوری باشد که به راحتی در اذهان مردم بماند .
هم چنین نام انتخابی باید دارای مشخصه ای باشد که گویای موضوع فعالیت و خدمت مورد نظر باشد .

مرحله بعدی این است که با استعلام گیری از برند مجسمه سازی از عدم شباهت آن با سایر برندهای ثبت شده اطلاع یابید .
چرا که کوچک ترین شباهتی ممکن است موجب رد اظهارنامه ثبت برند مجسمه سازی شود .
این موضوع اهمیت بسیاری دارد که برندی که یک بار از سوی اداره ثبت مردود شود برای دفعات بعدی ممکن است شانس کم تری برای ثبت داشته باشد .
برای همین این گام از مهم ترین مراحل ثبت برند در نظر گرفته می شود .
در واقع استعلام برند قبل از هر گونه اقدام به ثبت برند باعث جلوگیری از اتلاق وقت و هزینه اضافی می باشد ، چون درصد قبولی برند انتخابی خود را متوجه می شوید .

شرایط ثبت برند مجسمه سازی 

تطابق نام انتخابی برند تجاری با موازین اسلامی و شرع و اخلاق حسنه 
فریب ندادن اذهان عمومی 

مدارک ثبت برند مجسمه سازی حقیقی 

یک نسخه تصویر از مجوز فعالیت 
کارت بازرگانی اگر برند مورد نظر غیر فارسی باشد .
تهیه کپی مدارک شناسایی شخص 

مدارک ثبت برند مجسمه سازی حقوقی

کپی مدارک شناسایی اعضای شرکت 
یک نمونه تصویر از روزنامه مربوط به ثبت شرکت و تغییرات پایانی شرکت که از آن باید 2 سال گذشته باشد .
یک نمونه از مجوز فعالیت یک نمونه از کارت بازرگانی برای برند لاتین

سپس باید به سایت اداره مالکیت معنوی مراجعه کرده و اظهارنامه مربوط به آن را تکمیل نموده و مدارک لازم و تصویر 6*6 برند را ضمیمه می کنید .
بعد از این که هزینه لازم را پرداخت کردید صفحه ای به شما نمایش داده می شود که از آن پرینت می گیرید و به اداره اسناد رسمی مراجعه می کنید .
در این مرحله برند مورد نظر از نظر کارشناسان مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت تأیید صادر می شود که باید اطلاعات آن را در سایت وارد کرده و نام کاربری دریافت کنید .
سپس تمامی اطلاعیه ها از طریق سایت و نام کاربری مورد نظر دریافت می شوند که در صورت پاسخ مثبت هر سه کارشناسان پیام مبنی بر پذیرش برند دریافت می شود .

سپس هزینه لازم جهت چاپ روزنامه رسمی مرحله اول باید پرداخت شود .
اگر آگهی مورد نظر هیچ گونه بازخورد منفی و نارضایتی نداشته باشد پس از گذشت 1 ماه آگهی دوم چاپ می شود .
مرحله پایانی ثبت برند مجسمه سازی به پایان خواهد رسید .
 

  • الهام کریمی
  • ۰
  • ۰

دفاتر پلمپ

سوال اولی که در ذهن افراد جای می گیرد این است که دفاتر پلمپ یعنی چه ؟
در واقع تمامی شرکت هایی که به ثبت رسیده اند در بازه های روزانه ، هفتگی ، ماهانه و سالیانه موظف به وارد کردن اطلاعات مربوط به حساب و کتاب های خود در این دفاتر می باشند .
دفاتر حاوی اطلاعات مالی شرکت برای رسمیت شناخته شدن توسط ادراه دارایی ، باید پلمپ شوند .
در واقع دفاتر زمانی پلمپ می شوند که توسط نماینده اداره ثبت شرکت ها امضا شوند .

 با پلمپ شدن دفاتر اطمینان حاصل می شود که گزارشات مالی جابه جا نشده اند و تخلفی در این خصوص صورت نگرفته است .
هر گونه تخلف در ثبت دفاتر پلمپ در مقابل بارزسین مالیاتی فاقد اعتبار قانونی می باشد .
پیش از انجام هر کاری نماینده ادراه ثبت شرکتها دفاتر بازرگانی را مهر و امضا کرده و شماره گذاری می کند .

بعد از آن اظهارنامه پلمپ دفاتر باید تکمیل شود و به اداره ثبت ارائه گردد .
سپس طرفین دفاتر پلمپ توسط وزارت دادگستری امضا می شود که مانع هر گونه دستکاری و اعمال تغییر می باشد .
پس از طی این مراحل دفاتر آماده استفاده می باشند و در پایان سال مالی باید به اداره مالیاتی تحویل داده شود حتی اگر سفید باشند .
این نشان دهنده این است که دفاتر پلمپ بسیار اهمیت دارند و در صورتی که شما هیچ گونه فعالیت اقتصادی نداشته باشید نیز باید به اداره مالیاتی ارائه گردد .

انواع دفاتر پلمپ 

دفاتر رسمی 
دفاتر غیر رسمی 

داشتن دفاتر غیر رسمی الزامی نیست و این دفاتر مناسب عملیات حسابداری می باشند و برای گرفتن اطلاعات دقیق تر مفید می باشند .
دفاتر رسمی دارای 4 نوع دفتر می باشند :

دفتر روزنامه 
از پر اهمیت ترین دفاتر پلمپ دفتر روزنامه می باشد که تمامی معاملات تجاری ، خرید و فروش ، طلب ها و بدهی ها ، اسناد خرید ، فروش و ضمانت و ... در آن به ثبت می رسند . 

دفتر کل 
یکی دیگر از دفاتری که نیاز به پلمپ دارد دفتر کل می باشد که  اطلاعات و کلیه حساب های موجود در دفتر روزنامه وارد این دفتر می شود .
هر حساب در دفتر کل دارای صفحه ی اختصاصی می باشد .
با استفاده از دفتر کل صورتحساب های مالی و مانده حساب ها مشخص می شوند .
مواردی که در دفتر روزنامه ثبت می شوند هفته ای یک بار استخراج می شوند و زمانی که نوع معامله مشخص می شود به صفحه ی مخصوص خود در دفتر کل منتقل می شود .

دفتر دارایی 
در حال حاضر دفتر دارایی منسوخ شده است و در کل دفتری است که هر ساله ریز به ریز دارایی های منقول و غیر منقول شرکت در آن وارد می شود .

دفتر اندیکاتور 
دفتری که پلمپ نمی شود و صورتحساب های مالی و مکاتبات به همراه تاریخ آن در این دفتر به ثبت می رسد .
ار مواردی که جزو دفاتر غیر رسمی می باشد دفتر معین است .
این دفتر برای جدا کردن حساب های دفتر کل به کار می رود .
از این دفتر برای جدا کردن موارد جزعی استفاده می شود .
 

  • الهام کریمی